این مطلب را به درخواست دوست عزیزم پارسا که چند وقت پیش این را از من خواسته بودند می نویسم امیدوارم که جواب سوالشان را بگیرند .

در صفحات مربوط به وب امکان جابجایی از جایی به جای دیگر از صفحه ای به صفحه دیگر توسط لینک ها که یکی از ویژگی‌های بارز شبکه‌ی جهانی اینترنت به حساب می‌آید صورت می‌گیرد . با اینکه می‌توان از لینک ها برای مقاصد مختلفی چون نمایش تصویر اجرای یک اسکریپ یا پخش یک فایل صوتی و یا دانلود یک فایل استفاده کرد اما معمولاً لینک‌ها را برای ارتباط دادن صفحات به هم دیگر استفاده می کنیم . و گاهی نیز برای پرش به قسمت خاصی از صفحه وب. هر لینک شامل سه پارامتر خواهد بود پارامتر مقصد (Destination) ،هدف (target) و لیبل (lable) . اولین پارامتر ما مهم ترین خواهد بود چون مشخص کردن جایی که باید با اولین کلیک به انجا هدایت شد در این قسمت قرار خواهد گرفت  و به صورت 

 <a href="URL"L>

  خواهد بود که در اینجا URL  آدرس صفحه ای خواهد بود که باید باز شود. قسمت دوم هدف لینک خواهد بود به این معنی که باز شدن صفحه چگونه صورت بگیرد مثلا ممکن است شما روی لینکی کلیک کنید و صفحه موجود شما محو و صفحه مربوط به لینک در این صفحه باز شود و یا اینکه لینک در یک صفحه دیگر باز شود بر اساس نیاز باید یکی از موارد را انتخاب کرد اما معمولاً اگر بخواهید یک صفحه خارجی را لینک بدهید با گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید و بعد از "URL"  به صورت target=_blank بنویسید و بلاخره نام لینک  یا لیبل را اضافه کنید در نهایت شکل دستور شما به صورت تکمیل می شود:

 <A href="URL" target=_blank> LABEL</A>  

این دستور  یک لینک با مشخصه باز شدن در یک صفحه جدید تولید خواهد کرد . اما امروز نمی خواهم به این بسنده کنم بلکه می خواهم یک دستور برایتان معرفی بکنم که این توانایی را به شما بدهد که مشخص کنید  لینک در صفحه جدید باز شود و یا در همان صفحه؛ لذا باید موارد را  اینگونه پی گیر باشید. کد جعبه اول را در قسمت HEAD و کد جعبه دوم را در قسمت BODY در جایی که مناسب می دانید کپی کنید . فراموش نکنید اگر از این کد استفاده کردید دیگر  target=_blank  را به کار نبرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد